In the middle of nowhere! - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Hanneke Geurts - WaarBenJij.nu In the middle of nowhere! - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Hanneke Geurts - WaarBenJij.nu

In the middle of nowhere!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 November 2010 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Mijn laatste weekje is aangebroken, en zo ook de laatste paar daagjes van het rondreizen. Zoals ik de vorige keer zei, zouden we 2 dagen in Oruro zitten. Maar door vertraging kwamen we net in het donker aan, en was het echt een oude werkstad. Hotelletje gezocht en ergens een restaurantje. Maar hier is kip zo bekend, dat in 20 van de 21 restaurantjes serieus alleen kip en friet te krijgen was, in royale massaproductie. Dus besloten we maar naar restaurantje 21 te gaan waar we tosti bestelden. Ofja, dat dachten we, want we kregen een bord met patatjes, een ei en een groot stuk vlees. Top! haha niet bepaald tosti maar toch maar iets eten. De volgende dag naar het centrum gelopen maar hier was niet echt iets, dus hebben we meteen de bus naar Potosí gepakt. Dit is de mijnstad van Bolivia, veel mannen werken in de mijnen waar de werkomstandigheden op zijn zachts uitgedrukt, zwaar, zijn. Giftige gassen, instortingsgevaar, kleine ruimtes, weinig zuurstof, geen pretje! Je kunt er met een tour heengaan maar na foto´s gezien te hebben besloten we dat die informatie genoeg was om een beetje in te kunnen schatten dat het erg heftig is daar. De eerste dag hier zijn we naar Ojo del Inka geweest (het oog van de inka). Dit is, tussen de bergen, een oude krater waar een meer in is ontstaan dat 30 graden is. Aangezien het vroeg was en er maar 3 andere touristen waren, was het heel rustig en heerlijk om daar tussen de bergen te gaan baden, heerlijk ontspannen! En rustig, mooi tussen de bergen waar wat vrouwtjes hun kleren wasten bij een riviertje. Het meertje had een omtrek van 100 meter maar in het midden wel 22 meter diep.
De zaterdag zijn we naar Uyuni gegaan, 6 uur durende hobbelende busrit, om naar de Salar de Uyuni te gaan. Dit is een enorme zoutvlakte, duizenden jaren geleden ontstaan, met in het midden een eilandje vol cactussen en met een geweldig uitzicht op de top. Heel mooi en indrukwekkend om te zien en vooral heel erg leuk om foto´s met diepteverschillen en dergelijke te maken over die uitgestrekte, witte vlaktes. Het was uiteindelijk vooral een dag vol lol en leuke foto´s! Ook in het zouthotel met het zoutmuseum, alles van zout!
Aangezien de computer hier een ramp zijn kan ik nog steeds geen foto´s plaatsen en probeer ik het in Santa Cruz, waar we vrijdag heengaan.
Zometeen vertrekken we naar Sucre, de mooiste en veiligste stad van Bolivia en daar gaan we nog even lekker een vakantiegevoel hebben, winkelen en het stadje verkennen. Zo vertrekken we dan vrijdag terug naar Santa Cruz voor mijn laatste 4 dagen. Ennnn waar dinsdagavond David Guetta speciaal voor mij mijn laatste avond tot een feest gaat maken! ;) want daar gaan we met alle vrijwilligers heen, top!
Terug in Santa Cruz zal ik nog een verhaaltje typen en dan vertrekt woensdag 17 november mijn vliegtuig om 11.00 terug!
Bedankt voor de leuke reacties! Kan niet wachten de foto´s er op te zetten, vooral van het mountainbiken!

Liefs, Hanneke

• 09 November 2010 - 15:38

Juulke:

Hey Hannn!!

Vette verhaole!! Hes aardig vuul leuke dinger mei gemak.. :) Bin jaloers!!
    En bin erg benieuwd naor dien fototjes..
    Maak der nog un leuk weekje van.. en tot snelll!!

Xx Juul

• 09 November 2010 - 19:37

Britte:

Hans!
    ik wil ouk zo'n tosti! en baden in un meer van 30 graden, en verblind weare door de zoutvlaktes...supercool allemool :) echte wereldreizigerverhaole haha, bin zeeer benieuwd noa de foto's, maar det ken ouk altied achteraaf huur, amuseer dich maar!

• 09 November 2010 - 21:40

Simone:

Ha Hanneke maak er nog een paar leuke dagen van en geniet maar lekker van het feest.We wensen je een goede terug reis.Groetjes Patrick Simone en de kids

• 10 November 2010 - 03:37

Pat :

Hanneke, we hope your trip home is a safe one and thanks for sharing your experiences with us. We've enjoyed reading your adventures....I think you should become a journalist! And if that doesn't appeal to you, you could always become a tour guide in Bolivia.
    All the best.....

• 10 November 2010 - 17:16

Carlijn:

Laatste weekje alweer. Je hebt weer keiveel meegemaakt en gezien waar je altijd op terug zult kunnen kijken, heerlijk! En over een weekje....snel terug naar ons!!
    xxx en tot snel!!

• 11 November 2010 - 15:39

Randy:

En wij kunnen niet wachten om de foto's van het mountainbiken te checken! Geniet van je afscheidsfeest dinsdagavond, maar denk eraan, 11.00u. gaat je vliegtuig ( dus enkele uren eerder je wekker)..
    Mocht je door de wekker slapen heb je nog 1 kans om terug te keren, 3 maart;)
    Wellicht tot volgende week en anders tot 3 maart haha!

Oja je hobbelt nu op een paard door de bergen, have fun cowgirl

kusjes

• 12 November 2010 - 12:42

Lieke:

Hansel euver un weakske bisse alweer thoes!! Ik mis dich!! Vuul tanzplezeer beej daviede!!

• 12 November 2010 - 12:56

Nicky:

Jung!

Tog noa David Guetta..vet! Hebse good geregeld ;-) geniet der nag ma ff van en dan zeen we dich snel weer! Zeen we den auk wal de pica's!! xxx

• 13 November 2010 - 18:25

Simone:

ha hanneke nog maar een paar dagen en dan zit je alweer in het vliegtuig...die Randy doet wel stoer hé met z'n tot 3 maart,goed dat we hem kennen. haha.
    tot snel groetjes Patrick Simone en kids

• 14 November 2010 - 11:31

Elviera:

ha hanneke verdiep je maar alvast in het natte nederland. ha ha .voor straks. goede reis. en wel thuis. we praten van de week wel bij. xx

• 14 November 2010 - 15:49

Oma:

Ha Hanneke,
    Met de geleende laptop van de buren nog even de kans om je een heel voorspoedige thuis reis te wensen en geniet maar van het afscheids feestje en tot ziens donderdag ,groetjes van ons beiden.

• 15 November 2010 - 16:39

Tessa:

Han,

nog maar 3 nachtjes slapen en den bisse dor alweer!:d
    Ik wil dig nog eve un huwl fijne afscheidsavond winse en een goede terugreis en det zeen wej os dit weekend weer!!

Verslag uit: Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Vrijwilligerswerk > straatjongeren in Bolivia

16 November 2010

Er was eens....Einde!

09 November 2010

In the middle of nowhere!

03 November 2010

Eyes on the price...!

30 Oktober 2010

Rondreizen!

25 Oktober 2010

Wat een moment...
Hanneke

Voor een half jaar vertrek in naar de andere kant van de wereld, namelijk Bolivia, te midden van Zuid-Amerika! Hier ga ik in een opvanghuis van Don Bosco werken als vrijwilliger met straatjongeren. Om er gewoon al voor deze kinderen te zijn, en hopende deze jongeren hoop te geven op een goede toekomst! Samen met Myra vertrek ik half september om 5 maanden te werken en nog enkele weken rond te reizen. 24 November zal Hanneke H zich bij ons aansluiten en gaan we er met z'n 3en nog eens extra voor! Nu kunnen de acties beginnen en zal ook op deze sites updates van de vele acties geplaatst worden! Ik vind het erg spannend en heb er super veel zin in! X Hanneke

Actief sinds 03 Juni 2010